10 з 31 уроку UX-інтенсиву від Джоеля Марша (Joel Marsh)

Share Button

10from31

(Якщо ви тільки-но приєдналися до нашого курсу, почніть звідси!)

***

Юзер-сторі описує один можливий шлях, який може пройти користувач на вашому сайті чи в застосунку. Вона повинна бути короткою, проте повною. Вам знадобиться безліч юзер-сторі, щоб описати весь ваш дизайн.

Базова юзер-сторі для Google.com може виглядати схожою на таке:

Користувач потрапляє на основну сторінку пошуку.
Користувач може ввести будь-який пошуковий запит і підтвердити його за допомогою мишки чи клавіатури.
Наступна сторінка показує список пошукових результатів, з найбільш відповідними до користувацького запиту нагорі.
Користувач може натиснути на посилання для переходу на відповідний сайт, або ж він може піти переглядати наступні сторінки пошукових результатів доки не знайде щось корисне для себе.

На замітку: тут подано дещо спрощений варіант, але ідею ви зрозуміли.

Майте на увазі, що ніщо у юзер-сторі спеціально не вказує, яким чином повинна бути вирішена чи здизайнована ця дія; просто вказується, що така дія можлива. Призначення цих історій – описати усю множину взаємодій. Послідовності користувацького вибору. Не кінцевий UI.

Якщо взаємодія проста і ефективна, ви робите правильну роботу (поки що).

Менеджери часто вважають, що юзер-сторі – це спосіб замовити UX в дизайнера, але це абсолютна помилка. Чому? Тому що юзер-сторі – це всього-навсього список функцій і фішок, що має невеликий вплив на кінцеве рішення. UX дизайнер пише юзер-сторі для комунікації із командою.

І ніяк інакше. Це все одно що казати Бобу Россу, який колір треба використовувати!

(Я збирався написати там Мікеланджело, але будьмо чесними, я зробив правильний вибір.)

***

Гаразд, оскільки ви вже знаєте, як писати юзер-сторі, нам необхідно підключити до цього вашу Інформаційну Архітектуру (ІА). Структура ваших сторінок визначає кроки ваших юзер-сторі. І для структурування сторінки вам необхідно вибрати тип Інформаційно Архітектури, із яким ви працюватимете (або ж кілька типів, хоча поки що не будемо ускладнювати).

Серед типів ІА є:

Категорії
Задачі
Пошук
Час
Люди

Дозвольте, я поясню їх для вас (репліка ді-джея).

Категорії:

Коли ви думаєте про роздрібний магазин на зразок H&M, швидше за все ви уявляєте їхнє меню як набір категорій: “Чоловіче, жіноче, дитяче, розпродаж” і так далі. Типи контенту. Коли ви натискаєте на категорії, ви очікуєте побачити контент, який відповідає цим категоріям.

Це найбільш поширений тип інформаційної архітектури. Між тим, якщо категорії складні, як банківські продукти, або промислові хімікати, або секс-іграшки (я дізнався про це від друга), може скластися ситуація, коли ви й ваші користувачі можете не зійтися у очікуваннях того, що знаходиться у певній категорії, і це може бентежити. Якщо мені закортить купити анальну пробку, буде вона розташована у “Приладах з батарейками” чи “Люмінісцентних товарах”? Життя повне складних питань.

Задачі:

Інший шлях організації вашого сайту чи застосунку – за цілями, яких прагнуть досягти ваші користувачі. Якщо ви банк, то щось на зразок: “Зберегти кошти, отримати кредит, інвестувати, отримати допомогу, відкрити рахунок” може спростити ваше меню. Якщо користувач знає, чого він хоче, це прекрасний спосіб структурування вашого дизайну. Проте, будьте обережні… користувачі не завжди достатньо обізнані для того, щоб самостійно вирушити на пошуки пригод.

Якщо ви подумаєте над цим, то зрозумієте, що базований на задачах сайт і базований на категоріях сайт однієї й тієї ж компанії можуть виглядати дуже по-різному. Це важливий вибір.

Пошук:

Якщо ваш сайт надто складний, або якщо він в основному складається із контенту, який генерують користувачі, Архітектура, заснована на пошуку, може мати більше смислу, подібно до YouTube. Якби YouTube мав лише категорії (Смішне, сумне, рекламні ролики, фільми і т.д.), його було б важко використовувати, і він потребував би багато роботи над підтримкою категорій у коректному вигляді!

Час:

Якщо ви тільки-но починаєте знайомитися із UX, ваш мозок може вибухнути від такого: ви також можете створювати ІА, яка змінюватиметься у часі. Найпростішою версією такої архітектури може стати ваша папка вхідних повідомлень, де повідомлення показуються у порядку, в якому ви їх отримуєте. Це “заснований на часі” UX дизайн. На сайтах такого типу можуть бути сторінки на зразок “свіженьке, архів, останні, нові” і т.д. Reddit чи стрічка новин Facebook є також прикладами заснованого на часі дизайну.

Люди:

Facebook – або будь-яка інша соціальна мережа – є зразком ІА базованої на людях. Всі сторінки створюються навкого того, чия це інформація і який взаємозв’язок між її частинами. Коли ви знаходитеся у чиємусь профілі, Facebook використовує категорії (Фотографії, друзі, місця) для організації різних типів контенту.

І можливо існує іще безліч типів! Але ця стаття вже і так достатньо довга.

***

Наступного разу ми доберемося до, напевне, найбільш священного із UX обов’язків: Вайрфреймів.

Взято звідси.

Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

three × five =