9 з 31 уроку UX-інтенсиву від Джоеля Марша (Joel Marsh)

Share Button

9from31

(Якщо ви тільки-но приєдналися до нашого інтенсиву: Почніть звідси!)

***

Якщо думка про створення “структури” для “інформації” абсолютно нова для вас, можливо ця презентація допоможе вам увійти у курс справи: Розуміння інформаційної архітектури.

Інформаційна архітектура (ІА) може бути відносно простою у маленьких проектах, і неймовірно складною у великих.

ІА – невидима. Щоб працювати із нею, нам необхідно намалювати Карту Сайту. Ось простий зразок:

2pic

Цей приклад показує веб-сайт із шістьома сторінками: головна сторінка, 2 секції в головному меню і 3 підсекції. Лінії вказують на те, які сторінки зв’язані із навігацією (меню та кнопками).

Майте на увазі: Мільйон користувачів не значить, що у вас є мільйон сторінок профілів. У вас є одна сторінка профілю, яка може відобразити будь-який профіль користувача.

 

Коли сторінки організовані таким шляхом – як родинне дерево – це називається “ієрархією” або “деревом”. Більшість сайтів та застосунків організовані подібно до цього (хоча це не єдиний спосіб).

***

Немає “правил” для малювання Карти Сайту, але існують деякі основні вимоги:

Тільки тому, що це виглядає просто, не значить, що у цьому є сенс.
Важливо підтримувати ясність і читабельність.
Зазвичай ми малюємо згори-вниз, а не справа-наліво.
Не робіть Карту Сайту “красивенькою”. Це технічний документ, а не показ моди.  

***

Глибока чи Пласка, але не обидві одразу.

Загалом, карта вашого сайту або буде дуже “пласкою” – що включає у себе більше Секцій у меню і вимагає менше кліків, щоб дійти до “дна” – або ж буде “глибокою” – простіші меню, проте більше кліків для того, щоб дістатися до необхідного.

1pic

Зверніть увагу, що обидві структури у цьому прикладі мають однакову кількість сторінок. Однакові, але різні.

Сайти з великою кількістю продуктів, наприклад, Wal-Mart, часто потребують глибокої архітектури, бо в іншому випадку меню виглядатиме по-дурному. Сайти, схожі на YouTube, у яких є всього лишень відео і користувачі, які його переглядають, зазвичай більш “пласкі”.

Якщо ваш сайт глибокий та плаский – це погано. Можливо вам необхідно спростити ваші цілі, або здизайнувати пошук як вашу головну функцію.

***

Популярний міф: Можливо вам доводилося чути, як люди кажуть, що все повинно бути досяжне “за 3 кліки” в будь-якій ситуації. Це означає, що вони вивчали UX в 90-ті роки і з тих пір не навчилися нічому новому. Натомість зосередьте свою увагу на користувачеві. Впевніться у тому, що користувач розуміє, де він знаходиться, і куди він звідси може потрапити в будь-якій ситуації. Якщо ваша навігація проста і зрозуміла, кількість кліків не має значення.

***

Наступного разу ми вивчимо, як вибирати категорії для вашого меню (чи де вам потрібно вибрати категорії): Типи Інформаційної Архітектури.

Взято звідси.

Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

20 − 2 =