Як взаємопов’язані графічний дизайн та веб-дизайн?

Share Button

design-thinkingБільшість людей розцінюють веб-дизайн як графічний інструмент. Це не так.

Веб-дизайн – сутність дещо ширша, ніж просто створення красивої графіки.

Я почну із визначення того, що є дизайном загалом. По тому я включу в цю схему графічний дизайн, і насамкінець вкажу межі веб-дизайну як дисципліни.

Що таке дизайн?

Дизайн – дисципліна, яка створює нові рішення для певної проблеми. Ви можете здизайнувати будь-що, від веб-сайту до стадіону, продажу смоли, чека, логотипа, кампанії в соціальних мережах, або ж деталі механізму. Якщо рішення до цього ще не існувало – ви зробили дизайн.

Кожна задача має свої власні унікальні вимоги. Якщо немає існуючого рішення для задачі – вам необхідно його створити. Це і є дизайном. Ви, виходячи з необхідних функцій, застосовуєте свій попередній досвід і уяву, щоб візуалізувати те, що працюватиме відповідно до вимог.

Ви розумієте, що дизайн хороший, коли результат відповідає поставленій задачі. Результат, якого ви прагнули досягти, не завжди можливо виміряти за допомогою чітких даних, якщо ж таким результатом є досвід, його ще важче виміряти.

Що таке графічний дизайн?

Графічний дизайн – це створення нового візуального рішення для задачі за допомогою 2D чи 3D моделювання, на папері чи у цифровому вигляді. Результатом зазвичай є щось, що можна відтворювати заради досягнення мети безліч разів.

Результатом графічного дизайну можуть бути логотипи, користувацькі інтерфейси веб-сайтів, татуювання, скетчі для світу моди чи промислового дизайну, варіанти шрифтів, принти, анімовані персонажі, реклама, флаєри, кіно-трейлери, новинні шпальти і патерни (візерунки) для текстилю. Це всього лишень мала частина того, що може бути створене за допомогою графічного дизайну. Спільною рисою для цих речей є можливість “споживати” їх візуально.

Що таке веб-дизайн?

Веб-дизайн – це створення нового рішення для поставленої задачі у веб-просторі. Він вміщує в себе графічний дизайн, оскільки результат сприйматиметься візуально. Але веб-дизайн іде далі тільки візуального сприйняття. Він розтягується, щоб вмістити у себе будь-який аспект веб-досвіду.

Наприклад, вибрати правильний текстовий контент для інтернет-сторінки – це частина веб-дизайну. Цей текст може бути виведений в результати пошуковика, тож тут підключається вже споживацький досвід. А позиція тексту в рейтингу цих результатів – це також частина досвіду, тож я можу закластися, що оптимізація під пошуковики – це також частина веб-дизайну.

Розробка дизайну інтернет-простору може включати в себе частину або увесь перелік дисциплін, що вказані нижче. Деякі з них йдуть поряд із графічним дизайном, інші – стосуються дизайну в ширшому розумінні.

  • дизайн логотипів
  • дизайн користувацьких інтерфейсів
  • копірайтинг
  • оптимізація сайту під пошуковики
  • створення системи лінків
  • просування у соціальних мережах
  • інформаційна архітектура
  • розробка навігації
  • доступний (простий) дизайн
  • HTML мітки
  • юзабіліті-дизайн
  • вибір візуального контенту
  • флеш-анімація
  • JavaScript-кодування для користувацьких інтерфейсів
  • оптимізація переходів
  • реклама з покліковою оплатою

Суть в тому, що всі ці компоненти і види діяльності можуть впливати на успішність веб-сайту і досвід користування цим веб-сайтом. Це вказує на широту інструментарію веб-дизайнера.
Той, хто пропонує всього лише графічне рішення – не веб-дизайнер. Це графічний дизайнер, який створює графіку для веб-сторінок. І в цьому немає нічого поганого. Проте не довіряйте людині, яка має лише досвід графічного дизайнера, створювати ваш веб-сайт, оскільки він ніколи не стане настільки успішним, наскільки міг би бути.

Що робить веб-сайт успішним?

Щоб розкрити весь потенціал, веб-сайт повинен приваблювати правильну аудиторію в правильній кількості. Це означає, що він повинен бути оптимізований під людей, які шукають те, що даний сайт пропонує, таким чином, щоб його поява у видачі пошуковика була органічною (тобто без використання оплати), без застосуванння реклами, соціальних мереж та піару.

Він повинен бути простим в користуванні та досить переконливим для того, щоб залучати публіку та утримувати її увагу. Також він повинен бути зручним для прочитання переважної більшості користувачів, навіть якщо ті мають порушення зору або доступ до сайту лише через повільне інтернет-з’єднання чи портативні пристрої.

Окрім того, сайт повинен бути легким в користування для будь-кого, враховуючи потреби людей з обмеженими можливостями, і працювати на будь-яких пристроях. В іншому випадку, він залучить лише частину можливої аудиторії, тож не матиме ресурсів для реалізації всього потенціалу.

Успішний веб-сайт також повинен продавати. Кожен сайт пропонує те, що повинно спонукати відвідувача до дій. Сайт, який продає, якраз і спонукає до дій, хай то буде покупка, реєстрація чи просто читання.

Як ви можете зрозуміти, чи досяг сайт своєї мети, не порахувавши результати? Тож слідкуйте за трафіком, переходами із інших сайтів чи безпосередніми переходами, адже це все є частиною веб-дизайну. Міркування, які цей процес генеруватиме, стимулюватимуть вас шукати нові чи альтернативні рішення для кращої роботи сайту. Інколи це називають оптимізацією конверсії.

Якщо сайт не має цих всіх можливостей, чи можна говорити про те, що для нього було розроблено дизайн? Чи ж не є весь сайт продуктом творчого процесу, покликаного створити кращий споживацький досвід? Можливо частина розробки мала місце. Проте, якщо було розроблено відповідну потребам графіку, але пошуковий маркетинг, доступність, юзабіліті і оптимізація конверсії лишилися осторонь, у вас немає веб-дизайну, у вас є графічний дизайн в інтернеті.

 

Автор Бен Хант

Статтю взято звідси

Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

14 + four =